понеділок, 18 листопада 2019 р.

Режим дня дошкільника



Хто  з  батьків  не  хоче  бачити  свою  дитину  здоровою  та  фізично  розвиненою? Звичайно,  всі.  Але  самого  бажання  замало.  Треба  вміти  організувати  здоровий  спосіб життя  малюка  з  раннього  дитинства.  Які  ж  чинники  найважливіші?  Ось  майже  повний  перелік  засобів,  які  мають  забезпечити  здоров’я  і  правильний  розвиток  дитини:
- додержання  гігієнічних  норм  і  правил;
- відповідність режиму  до  віку  й  індивідуальних  особливостей  дитини;
- повноцінне й збалансоване  харчування;
- розумне  й  систематичне  загартовування;
- систематичні  фізичні  вправи, відповідно  до  віку заняття  спортом;
Почнемо з режиму дня.
Порушення  режиму й неправильна  його  побудова,  твердять  лікарі,  можуть  викликати  відхилення  в  поведінці й  самопочутті  дошкільника.  Систематичне  ж  додержання  режиму  не  лише  незамінна  можливість  зміцнення  здоров’я  але  й  виховання  організованості,  активності  й  дисциплінованості,  що  особливо  важливо  в  підготовці  дитини  до  школи. При  додержанні  режиму  утворюються  корисні  умовні  рефлекси:  наприклад,  звичка  лягати  спати  й  вставати  в  один  і  той  самий  час  сприяє  швидкому  засинанню  й  нормальному  пробудженню.  Дитина  при  цьому  зранку  бадьора,  життєрадісна,  працездатна.
Режим  дня  для  дошкільнят  можна  змінювати,  враховуючи    індивідуальні  особливості  дитини,  умови  життя  дитини  в  сім’ї. Проте,  тривалість  сну ,  прогулянок  має  лишатися  незмінною.
Режим виявляється корисним з психологічної точки зору, бо діти є консерваторами, їм не дуже подобаються нововведення. Якщо у дитини є режим, вона відчуває себе впевнено і захищено. Вона знає, що буде робити протягом найближчого часу, і це її заспокоює.
При дотриманні режиму все ж варто уникати крайнощів. Не треба розписувати режим по секундах, нехай в запасі будуть хоча б 20 хвилин. Це дуже допоможе, якщо раптом виникне непередбачена ситуація.
У неділю практикуючий психолог ЦДБ Ксенія Валентинівна пояснила «стартівцям», для  чого потрібний розпорядок дня. Діти з захопленням розповідали про свої «робочі будні», потім подивилися мультик «Режим дня с тітонькою Совою», після якого вони обговорювали, чи  так  вже  необхідно  додержуватись  завжди  одного  часу  пробудження після  сну,  укладання  спати,  сніданку. Виявилось, що наші маленькі розумники дуже організовані.
 Як завжди, Ксенія Валентинівна підготувала багато ігор, граючи в які, виникає необхідність формулювати проблему, пропонувати шляхи її вирішення для отримання нового знання, для розвитку уміння структурувати інформацію, уміння контролювати свою діяльність, збагачувати словниковий запас.
Особливо малечі подобаються малювання та командні ігри. Енергія та азарт вирують!
Діти отримали завдання: за допомогою батьків скласти свій режим дня та дотримуватися його.














Немає коментарів:

Дописати коментар